13. 03. 2015, 12:50:03
Tak ChildFreeManovi děkuji za matematickou pohádku, moc mě pobavila .
Jinak tu vidím jen velký souboj mezi zastánci a odpůrci matematiky . Já osobně uznávám pouze kupecké počty (to jest abych si dokázala spočítat svou hotovost, mzdu apod.). Patřím tedy k té skupině lidí, kteří tvrdí, že ostatní matematické výmysly stvořili staří Řekové a další myslitelé jenom proto, že ve starověku byla nuda, poněvadž neměli televizi ani internet .
Každopádně nesouhlasím s tím, že jazyk matematický je to samé, jako jazyk používaný k běžné komunikaci. Když to vezmu totiž fyziologicky, všichni jako malé děti začneme nejdřív mluvit, osvojovat si mateřštinu, "máma, táta", zatímco počty nám nic moc neříkají . A všechno je to jenom o funkci a vývoji našeho mozku. Někdo lépe ovládá levou (logickou) část a někdo pravou (uměleckou) část. Jedna vždycky převažuje, i když abychom nějakým způsobem přežili, musíme využívat obě a kombinovat je. Já i když jsem třeba matematické kopyto, tak mi jazyky vždycky šly, ale spíš proto, že mám dobrou paměť na zvuky, umím si je naposlouchat (pamatuji si dobře i leckteré melodie) a s fotogenickou pamětí si zase umím zapamatovat, jak to slovo vypadá i napsané. Takže to není o typu učiva jako takového, ale o tom jak funguje naše mozkovna . Navíc ráda kreslím a maluji, ráda kombinuji barvy. Umělec využívá jazyk proto, aby se ten, kdo ho čte, zasnil i nad něčím, co nedává smysl, zatímco matematický jazyk je většinou čistě logický a popisuje jasnou věc (2+2 vždycky bude 4 a ne 5, zatímco ve fantasy příběhu můžu napsat, že ještěrka má tři hlavy a plive oheň, i když to tak ve skutečnosti není, neomezují mě žádná pravidla).
A nezatracuji ani zastánce matematiky, ale podle mého názoru je zbytečné navzájem se o něčem přesvědčovat, protože nikdo z nás nemůže mít stejně nastavený mozek. V tom jsme jedineční, a proto tu vždycky bude více táborů a nedá se s tím nic dělat . Jediné co můžeme, je navzájem se respektovat .
Jinak tu vidím jen velký souboj mezi zastánci a odpůrci matematiky . Já osobně uznávám pouze kupecké počty (to jest abych si dokázala spočítat svou hotovost, mzdu apod.). Patřím tedy k té skupině lidí, kteří tvrdí, že ostatní matematické výmysly stvořili staří Řekové a další myslitelé jenom proto, že ve starověku byla nuda, poněvadž neměli televizi ani internet .
Každopádně nesouhlasím s tím, že jazyk matematický je to samé, jako jazyk používaný k běžné komunikaci. Když to vezmu totiž fyziologicky, všichni jako malé děti začneme nejdřív mluvit, osvojovat si mateřštinu, "máma, táta", zatímco počty nám nic moc neříkají . A všechno je to jenom o funkci a vývoji našeho mozku. Někdo lépe ovládá levou (logickou) část a někdo pravou (uměleckou) část. Jedna vždycky převažuje, i když abychom nějakým způsobem přežili, musíme využívat obě a kombinovat je. Já i když jsem třeba matematické kopyto, tak mi jazyky vždycky šly, ale spíš proto, že mám dobrou paměť na zvuky, umím si je naposlouchat (pamatuji si dobře i leckteré melodie) a s fotogenickou pamětí si zase umím zapamatovat, jak to slovo vypadá i napsané. Takže to není o typu učiva jako takového, ale o tom jak funguje naše mozkovna . Navíc ráda kreslím a maluji, ráda kombinuji barvy. Umělec využívá jazyk proto, aby se ten, kdo ho čte, zasnil i nad něčím, co nedává smysl, zatímco matematický jazyk je většinou čistě logický a popisuje jasnou věc (2+2 vždycky bude 4 a ne 5, zatímco ve fantasy příběhu můžu napsat, že ještěrka má tři hlavy a plive oheň, i když to tak ve skutečnosti není, neomezují mě žádná pravidla).
A nezatracuji ani zastánce matematiky, ale podle mého názoru je zbytečné navzájem se o něčem přesvědčovat, protože nikdo z nás nemůže mít stejně nastavený mozek. V tom jsme jedineční, a proto tu vždycky bude více táborů a nedá se s tím nic dělat . Jediné co můžeme, je navzájem se respektovat .