Pro všechny členy fóra tady nějakou dobu máme seznamku. Třeba tam právě ty najdeš spřízněnou duši.
Doporučujeme přečíst pravidla fóra a řídit se jimi. Za jejich neustálé nedodržování hrozí omezení přístupu.


Hodnocení tématu:
  • 1 Hlas(ů) - 5 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Asexuálové v dějinách
#1
Nevím úplně, kam bych tohle téma napasoval, tak snad to tady nebude vadit.

Pracuji jako redaktor historického magazínu, a tak mě napadlo udělat takový namátkový výběr význačných osobností dějin, které s velkou pravděpodobností buď asexuály byly, anebo se tak minimálně chovaly (v některých případech mohlo jít o skryté homosexuály nebo něco jiného, nicméně nikdy se to neprokázalo). Záměrně jsem vynechal veškeré duchovně založené osoby, tam by to nemuselo být úplně objektivní.

Sir Isaac Newton (1642–1727), anglický fyzik a matematik, určitě jeden z nejvlivnějších lidí všech dob
Immanuel Kant (1724–1804), asi nejvýznamnější osobnost novodobé filozofie
Henry Cavendish (1731–1810), anglický chemik, mj. objevitel vodíku
Lewis Carroll (1832–1898), autor „Alenky v říši divů“ (ten byl ale dost možná skrytý pedofil)
Nikola Tesla (1856–1943), srbský vynálezce (mj. asynchronní motor)
(tihle všichni nejspíš zemřeli jako panici)

U šílených vědců a potrhlých umělců by se to ještě dalo čekat, nicméně asexuální osobnosti překvapivě najdeme i v tak „macho“ oblasti, jako je vojenství. Kupříkladu:

Evžen Savojský (1663–1736), vrchní velitel vojsk rakouských Habsburků, zřejmě největší „turkobijec“ v dějinách
Fridrich II. Veliký (1712–1786), pruský král, který Marii Terezii „obral“ o Slezsko
Thomas Edward Lawrence (1888–1935), britský voják, který vedl Araby za 1. světové války proti Turkům

A abych nezapomněl na příslušnice něžného pohlaví:

Alžběta I. (1533–1603), anglická královna
Florence Nightingalová (1820–1910), anglická ošetřovatelka
Emily Dickinsonová (1830–1886), americká básnířka