29. 02. 2016, 21:00:19
(14. 02. 2016, 13:57:32)Veleslavin Napsal(a):(14. 02. 2016, 11:29:21)ChildFreeMan Napsal(a): Nemnožení je v podstatě taky hřích.
To je zajímavá otázka. Nejsem katolík, ale zdá se mi, že církev bere nemnožení jako hřích v případě, že člověka k tomuto postoji vede sobectví, lenost apod. Pokud ale existují objektivní a relevantní důvody, proč se člověk při nejlepší vůli množit nemůže, tak to samozřejmě hřích není (to by museli hřešit i lidé v celibátu). Pak už zbývá vyřešit otázku, zda asexualita mezi tyto relevantní příčiny patří, což by se asi dost lišilo podle konkrétních církevních činitelů, kteří by to posuzovali. Má zkušenost je, že ti liberálnější s tím nemají žádný problém, ale církev teď obecně věnuje více času problematice homosexuálů a rozvodů, takže asexuálové budou řešeni možná až následovně
To zní velice rozumně.
Pokud vím, kanonické právo říká, že nemanželský stav je lepší než manželský (pokud samozřejmě zůstává bez tělesných vztahů). Manželství je lepší pouze tehdy, když se ho využívá jako nástroje, který má zabránit nezřízenému vybíjení pudů (které asexuálům ovšem nehrozí). Proto je možné pojímat manželství jako svátost a stvrdit je slibem (protože slib bohu přirozeně může být dán jen tehdy, kdy zahrnuje tendenci k něčemu lepšímu, než je výchozí stav).
Takže asexuliata je podle kanonického práva vlastně nadřazena sexualitě.
„Člověk se nadchne ještě i netečným paprskem nejvzdálenější hvězdy. Proto začíná teorie pohledem k nebi.“
Ludwig Feuerbach, „Podstata člověka"
Ludwig Feuerbach, „Podstata člověka"