11. 06. 2011, 13:04:52
(11. 06. 2011, 09:59:49)Arthur Napsal(a):(10. 06. 2011, 21:54:13)mušelín Napsal(a): Karma - i kdyby člověk měl ty schopnosti a věděl, kdo byl a co v minulých životech tropil, tak mu to není v tom současném životě moc platné. Tedy se mi zdá, že řešení je nutné hledat v minulosti a přítomnosti jednoho lidského života.
V minulých životech jsme byli asi tím, co v sobě neseme i dnes, takže si svůj život můžeme jednoduše vyvodit (forma je podružná). To je teda moje vlastní definice! Tak naštěstí žádný Moody a retrospective.
On kdyby ten článek nesl název vyprahlost po životě, nebyl by tak zajímavý, jako když se napíše sexuální anorexie. Ale, prosím, jen mi teď nepište sexuální anorexie=vyprahlost po životě!
No, ty změny musí být asi radikální, jak píšeš, ale je otázkou, kolik prostoru má člověk v sobě, aby je postupem věku byl schopný upravovat. Já si myslím, že někdy nastává v životě bod, kdy už jen sbíráš plody, a ty můžou být trpké nebo sladké podle toho, co člověk zasel a jak se staral. (ale ani přihnojení už se suchým stromem nic nesvede) Takže v tomto jsem mírný pesimista.
Řekla bych to jinak. Ten popisovaný muž může být nějak ublížený, třeba sklamaný životem, prací atd., to se těžko pozná. V základu je to vyprahlost, ale v té dané fázi spíš je to toužení po ničení ostatních a taky sebe. Takže možná nejlíp, když ten člověk uvidí, že někomu opravdu obližuje, nebo se dostane do konfrontace s člověkem, který by měl mít mnohem více důvod být zlý na ostatní, protože se k němu byl život mnohem méně štědrý.
Prostor na změnu je vždycky, i na smrtelné posteli Jen je potřeba nějaký hybný moment - čím později, tím zásadnější. Nějaká situace, prostředí, člověk - v tomto případě nějaký Milosrdný bratr nebo sestra nejspíš.
Ke karmě ještě toto: ono je to dvojsečné. Vlastně když se člověku nedaří, lze říci, že si za to může sám, protože si to v minulosti pohnojil. Ale to spojení tam není vlastně téměř žádné - už proto, že si to člověk nepamatuje, nemůže se cítit odpovědný za činy svého já v minulém těle.
Křesťanský postoj milosrdenství a soucitu mi připadá mnohem konstruktivnější.