Příspěvků: 1145
Registrován od: 14. 12. 2015
Hodnocení:
14
11. 08. 2018, 22:19:57
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 11. 08. 2018, 22:21:03 uživatelem Jul-diskusni-forum-iana.)
Raindragon:
Hmm, to je nesmírně zajímavý podnět k zamyšlení, jestli byla VFR založená na jiném morálním paradigmatu. Já osobně mám spíš dojem, že ne, a Adorno by se mnou jistě souhlasil, když tvrdí, že od osvícenství vede rovná cesta k totalitarismu. Ale nejsem si jistá, jestli tě chápu tak, jak jsi to myslela.
To neměla být obchůzka! Byl to spíš konkrétní doklad mého přesvědčení, že to není nutné z podstaty věci, i když je to asi obvyklé.
Nepochybně totiž může existovat i takový myšlenkový systém, který problematizuje utrpení zvířat, ale ne už utrpení lidí. Je pak jiná otázka, nakolik bude konzistentní, ale v praxi jistě může vést jednání některých lidí. Takže ne, mám pocit.
„Člověk se nadchne ještě i netečným paprskem nejvzdálenější hvězdy. Proto začíná teorie pohledem k nebi.“
Ludwig Feuerbach, „Podstata člověka"
Příspěvků: 185
Registrován od: 09. 11. 2017
Hodnocení:
2
Juliano intelekt nepodložený vzděláním je k ničemu, proto tvrdím, že IQ přeceňuješ. To že má někdo vysoké IQ neznamená, že je vzdělaný. V podstatě k tomu došlo v této diskusi. Jsem přesvědčen, že tvé IQ bude na stejné úrovni jako mé, nejspíš i vyšší, protože máš ale znalosti, což já nemám, nejsem s tebou schopný nadále držet krok.
K tomu dnešnímu antisemitismu, dovolují si pouze to, co jim dovolíme, nic víc. To, že vládnou slabý co neumí říct ne, je věc druhá. Takže nevidím důvod je nenávidět, využívají pouze možností. Jenom bych odcitoval co jsi sama napsal: Prostě že chytřejší, schopnější a silnější má nárok na životní prostor na úkor horšího, což je v zájmu společnosti jako celku. Využívají pouze příležitosti. Co víš, třeba vznikne i ministerstvo pravdy. Upravovat, pozměňovat fakta je špatné.
Hlavní důvod je, že dokážeš svůj postoj obhájit. Setkal jsem se právě už i lidmi, co nemají rádi židy, protože jsou židy a tím končily jejich důvody.
Příspěvků: 1145
Registrován od: 14. 12. 2015
Hodnocení:
14
12. 08. 2018, 19:27:22
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 12. 08. 2018, 19:38:00 uživatelem Jul-diskusni-forum-iana.)
(12. 08. 2018, 11:57:58)Grča Napsal(a): Juliano intelekt nepodložený vzděláním je k ničemu, proto tvrdím, že IQ přeceňuješ. To že má někdo vysoké IQ neznamená, že je vzdělaný. V podstatě k tomu došlo v této diskusi. Jsem přesvědčen, že tvé IQ bude na stejné úrovni jako mé, nejspíš i vyšší, protože máš ale znalosti, což já nemám, nejsem s tebou schopný nadále držet krok.
K tomu dnešnímu antisemitismu, dovolují si pouze to, co jim dovolíme, nic víc. To, že vládnou slabý co neumí říct ne, je věc druhá. Takže nevidím důvod je nenávidět, využívají pouze možností. Jenom bych odcitoval co jsi sama napsal: Prostě že chytřejší, schopnější a silnější má nárok na životní prostor na úkor horšího, což je v zájmu společnosti jako celku. Využívají pouze příležitosti. Co víš, třeba vznikne i ministerstvo pravdy. Upravovat, pozměňovat fakta je špatné.
Hlavní důvod je, že dokážeš svůj postoj obhájit. Setkal jsem se právě už i lidmi, co nemají rádi židy, protože jsou židy a tím končily jejich důvody.
Intelekt bez vzdělání jistě není k ničemu, ačkoli je v nevýhodě. Intelekt bez vzdělání se totiž stále může spoléhat na tytéž metody myšlení a vědy jako intelekt vzdělaný, tedy především na indukci, dedukci, analýzu, syntézu atd. Také má k disposici intuici. Stačí pozorovat svět a přemýšlet o něm; například Pascal jako dítě, poněvadž neměl přístup k Euklidovi, objevil zákonitosti ze Základů sám. Bernard Bolzano, který jako mladík neměl na učebnice a na knihy, dospěl vlastním uvažováním k týmž závěrům, které jeho spolužáci vyčetli z autorit.
Kromě toho obě inteligence, krystalická a fluidní, úzce souvisejí: přirozená inteligence umožňuje orientaci v poznatcích a zmnožuje je - vyvozováním, srovnáním, zobecněním a podobně. Jinými slovy bych řekla, že IQ je předpokladem vzdělání, pokud samozřejmě neztotožňujeme vzdělání s pouhou kumulací poznatků bez reflexe.
Vidím to i na universitě, že inteligentní student je schopný odporovat profesorovi a vést s ním diskusi jako rovný s rovným, ačkoli profesor má dvacet nebo třicet let náskok v získávání znalostí.
Hnusné a nefér je, když jeden z diskutujících svého vzdělání zneužívá tak, že svoje myšlenkové kroky a pojmy nevysvětluje, ale to zde nikdo nedělá.
K antisemitismu: Ano, já vím, že na prvním místě jsme tím vinni my. To jsem nikdy nepopřela. Ale nic to nemění na tom, že mi tyhle židovské móresy vadí.
Ministerstvo pravdy nepotřebujeme, protože už máme grantové a disciplinární komise. I když je fakt, že zrovna včera se mi v noci zdálo, že u nás zavedli Katedru podvojného myšlení.
No, bez urážky, ale... možná to byli takoví ti hodní Evropané, kteří Židům skáčou na jejich nářky a na levicovou propagandu ve školství a v médiích. K člověku, který svůj názor nedokáže odůvodnit, mám z principu nedůvěru.
Na druhou stranu mám třeba Poláky ráda proto, že jsou to Poláci (a jsou neodolatelní a sladcí a mají spřežkový pravopis ), takže i takovou formu filosemitismu si dokážu představit, no.
„Člověk se nadchne ještě i netečným paprskem nejvzdálenější hvězdy. Proto začíná teorie pohledem k nebi.“
Ludwig Feuerbach, „Podstata člověka"
Příspěvků: 4229
Registrován od: 26. 09. 2010
Hodnocení:
13
(12. 08. 2018, 11:57:58)Grča Napsal(a): Takže nevidím důvod je nenávidět, využívají pouze možností. Jenom bych odcitoval co jsi sama napsal: Prostě že chytřejší, schopnější a silnější má nárok na životní prostor na úkor horšího, což je v zájmu společnosti jako celku. Využívají pouze příležitosti.
Myslím že v tom výčtu vlastností chybí zásadní ,,bezohlednější" . To je pak kompletní pohled tuneldědka Klause. Tímto amorálním pohledem na společnost, na porevoluční ,,přerozdělování " majetku, a vytváření opozičních smluv umožňující ,,vyvolené" skupině gaunerů svobodně a beztrestně krást, napáchal nedozírné škody na morálce národa.
Osobně se nepovažuji za slabocha, hlupce nebo neschopného člověka, ale nemám potřebu si tuto ,,nadřazenost" dokazovat ubližováním nebo utlačováním jiných.
Snažím se naopak být prospěšný, ale je fajn vědět že si také dokážu ubránit své věci a své lidi, pokud nějaký nabubřelec, domnívající se že je, díky známostem, lepší a silnější, bude uplatňovat ten amorální citát z horního odstavce.
Docela mi vadí takový společenský směr, a devastace zdravých humanitních hodnot, a myslím že to bude mladší generace ještě hodně bolet.
Jinak to, že je lepší, silnější a schopnější, si dnes myslí, díky své zvrácené náboženské ideologii a zrůdnému levičáckému uvažování politických (j)elit, kdejaký muslimský přiblblo co se sotva umí podepsat.
...............................................................
,,Čím více se společnost vzdaluje od pravdy, tím více nenávidí ty, kteří ji říkají." George Orwell
Příspěvků: 300
Registrován od: 15. 08. 2015
Hodnocení:
2
To Juliana:
S tou Velkou Francouzkou revolucí jsem to myslela tak, že její původní cíle byly opačné. Primární bylo kompletní odstranění tehdejších elit a nastolení rovných příležitostí pro všechny, to vše za existence extrémě excitovaného idealismu. (Pro zájemce doporučuji dílo Julese Micheleta.) Samozřejmě, že se to nakonec zvrhlo v nastolení elit nových, nicméně mnoho z onoho rovnostářství přetrvalo, buď reálně, nebo alespoň v podobě myšlenek, které později prožily svou renesanci.
Existence myšlenkového systému, který nekonzistentně problematizuje utrpení zvířat, ale lidí už ne.
Tedy, máš opravdu pozoruhodný způsob vyjadřování .
Nicméně, myšlenkový systém (který pochopitelně může být zcela vesele i nekonzistentní) je jedna věc, kdežto reálné cítění je věc druhá. Soucit je odvozený právě od cítění, takže: pokud tě zavedou na jatka, budeš něco cítit, pokud tě zavedou na místo právě probíhající hromadné popravy nebo válečného střetu, tak budeš taky něco cítit, zcela bez ohledu na jakékoliv myšlenkové systémy. Zřejmě jde spíše o to, že zvířecí jatka jsou reálná (a dostupná), kdežto na místo, kde by v současnosti hromadně a dramaticky umírali lidé, se běžný obyvatel naší země nedostane (a tudíž je to pro něj něco příjemně neexistujícího). Tím chci říct, že pociťování soucitu s někým nebo s něčím je především otázkou morální integrity, která se odvozuje od integrity emocionální - protože utrpení jedné bytosti je pocitově identické s utrpením druhé bytosti.
Chápu, že to trochu zjednodušuji, u lidí do toho vstupuje ještě proces identifikace. Pokud se identifikuješ s určitou skupinou lidí, která sama sebe definuje na základě nějakých kritérií, pak je pravděpodobné (tedy skoro jisté ), že zablokuješ svoje cítění ke skupině odlišné, eventuelně z historických důvodů dokonce nepřátelské.
Jinak naprosto souhlasím se vším, co jsi napsala o inteligenci, i s tím, že existuje vztah mezi inteligencí a národností (nebo dokonce rasou). I když jednotlivci mohou tento vztah překročit.
To adevr:
Ano, máš pravdu. A je jisté, že společnost, která nechrání alespoň do jisté míry ty slabší před schopnějšími a silnějšími, začne téměř okamžitě společensky degradovat. Což se v mnohých zemím na světě děje.
"Všechny zdi, o které si rozbíjím hlavu, jsou v mé hlavě."
zenové rčení
Příspěvků: 185
Registrován od: 09. 11. 2017
Hodnocení:
2
Juliana
absolutně nerozporuji faktům, které jsi uvedla. Jen tvrdím, že prostě dáváš inteligenci strašně velkou váhu. Přece rozhodnutí
(začali jsme u voleb) člověka nejsou závislá pouze na inteligenci, ovlivňují tě dále zážitky, výchova, také vzdělání, emoce a další maličkosti. Člověk není přece stroj.
Je krásné, že se sám dokážu dopracovat např. k fyzikálním zákonitostem, prakticky je to k ničemu, vzděláním se k výsledku dopracuji za týden, vlastním zkoumáním třeba několik měsíců, vymýšlet vymyšlené je ztráta času, ikdyž jako procvičení mysli nebo zábava to tak špatné není. Mě vyhovuje získávat znalosti právě tou složitější cestou, kdy to sám pochopím, než se jenom naučit aplikovat vzoreček.
Tý móresy jsou právě důsledkem toho, že jim to dovolíme. Jestli budeš mít psa, brzy to poznáš.
Jak jednou začneš obchodovat s Poláky, tak jakákoliv sympatie k tomuto národu rychle vymizí. Jsou to nezkuteční "padouši", všechno naslibují, všechno odkývají. Realita vypadá tak, že z dodaných výrobků je půlka jinak barevná, nepřijde jim to divné, opačně pokud jim něco vyrábíš podle jejich zadání, pošleš jim výkres na odsouhlasení, oni s tím souhlasí, dojde jim výrobek a bez problému řeknou, že to nemá velikost jakou chtěli, protože napsaný průměr 300 mm má být 290 mm. A to není jen s jednou firmou.
adevr
hele, tys došel k závěru, že něco takového schvaluju nebo dokonce provozuju? Nějak mi příjde, že to myslíš na mě, když jsi reagoval na mě ale možná se pletu.
Příspěvků: 4229
Registrován od: 26. 09. 2010
Hodnocení:
13
13. 08. 2018, 18:44:37
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 13. 08. 2018, 18:46:09 uživatelem ad-diskusni-forum-evr.)
(13. 08. 2018, 18:14:50)Grča Napsal(a): Juliana
absolutně nerozporuji faktům, které jsi uvedla. Jen tvrdím, že prostě dáváš inteligenci strašně velkou váhu. Přece rozhodnutí
(začali jsme u voleb) člověka nejsou závislá pouze na inteligenci, ovlivňují tě dále zážitky, výchova, také vzdělání, emoce a další maličkosti. Člověk není přece stroj.
Je krásné, že se sám dokážu dopracovat např. k fyzikálním zákonitostem, prakticky je to k ničemu, vzděláním se k výsledku dopracuji za týden, vlastním zkoumáním třeba několik měsíců, vymýšlet vymyšlené je ztráta času, ikdyž jako procvičení mysli nebo zábava to tak špatné není. Mě vyhovuje získávat znalosti právě tou složitější cestou, kdy to sám pochopím, než se jenom naučit aplikovat vzoreček.
Tý móresy jsou právě důsledkem toho, že jim to dovolíme. Jestli budeš mít psa, brzy to poznáš.
Jak jednou začneš obchodovat s Poláky, tak jakákoliv sympatie k tomuto národu rychle vymizí. Jsou to nezkuteční "padouši", všechno naslibují, všechno odkývají. Realita vypadá tak, že z dodaných výrobků je půlka jinak barevná, nepřijde jim to divné, opačně pokud jim něco vyrábíš podle jejich zadání, pošleš jim výkres na odsouhlasení, oni s tím souhlasí, dojde jim výrobek a bez problému řeknou, že to nemá velikost jakou chtěli, protože napsaný průměr 300 mm má být 290 mm. A to není jen s jednou firmou.
adevr
hele, tys došel k závěru, že něco takového schvaluju nebo dokonce provozuju? Nějak mi příjde, že to myslíš na mě, když jsi reagoval na mě ale možná se pletu.
To Grča,
Ne,k takovému závěru jsem nedošel... tvůj nick tam pouze zůstal, když jsem citoval,co ty jsi citoval.
...............................................................
,,Čím více se společnost vzdaluje od pravdy, tím více nenávidí ty, kteří ji říkají." George Orwell
Příspěvků: 1145
Registrován od: 14. 12. 2015
Hodnocení:
14
14. 08. 2018, 22:50:57
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 14. 08. 2018, 22:52:11 uživatelem Jul-diskusni-forum-iana.)
(12. 08. 2018, 22:43:10)raindragon Napsal(a): To Juliana:
S tou Velkou Francouzkou revolucí jsem to myslela tak, že její původní cíle byly opačné. Primární bylo kompletní odstranění tehdejších elit a nastolení rovných příležitostí pro všechny, to vše za existence extrémě excitovaného idealismu. (Pro zájemce doporučuji dílo Julese Micheleta.) Samozřejmě, že se to nakonec zvrhlo v nastolení elit nových, nicméně mnoho z onoho rovnostářství přetrvalo, buď reálně, nebo alespoň v podobě myšlenek, které později prožily svou renesanci.
Existence myšlenkového systému, který nekonzistentně problematizuje utrpení zvířat, ale lidí už ne.
Tedy, máš opravdu pozoruhodný způsob vyjadřování .
Nicméně, myšlenkový systém (který pochopitelně může být zcela vesele i nekonzistentní) je jedna věc, kdežto reálné cítění je věc druhá. Soucit je odvozený právě od cítění, takže: pokud tě zavedou na jatka, budeš něco cítit, pokud tě zavedou na místo právě probíhající hromadné popravy nebo válečného střetu, tak budeš taky něco cítit, zcela bez ohledu na jakékoliv myšlenkové systémy. Zřejmě jde spíše o to, že zvířecí jatka jsou reálná (a dostupná), kdežto na místo, kde by v současnosti hromadně a dramaticky umírali lidé, se běžný obyvatel naší země nedostane (a tudíž je to pro něj něco příjemně neexistujícího). Tím chci říct, že pociťování soucitu s někým nebo s něčím je především otázkou morální integrity, která se odvozuje od integrity emocionální - protože utrpení jedné bytosti je pocitově identické s utrpením druhé bytosti.
Chápu, že to trochu zjednodušuji, u lidí do toho vstupuje ještě proces identifikace. Pokud se identifikuješ s určitou skupinou lidí, která sama sebe definuje na základě nějakých kritérií, pak je pravděpodobné (tedy skoro jisté ), že zablokuješ svoje cítění ke skupině odlišné, eventuelně z historických důvodů dokonce nepřátelské.
Jinak naprosto souhlasím se vším, co jsi napsala o inteligenci, i s tím, že existuje vztah mezi inteligencí a národností (nebo dokonce rasou). I když jednotlivci mohou tento vztah překročit.
To adevr:
Ano, máš pravdu. A je jisté, že společnost, která nechrání alespoň do jisté míry ty slabší před schopnějšími a silnějšími, začne téměř okamžitě společensky degradovat. Což se v mnohých zemím na světě děje.
To je fakt. A Michelet je vážně dobrý.
Za způsob vyjadřování se omlouvám, byla jsem moc unavená na to, abych to napsala srozumitelně. Řekla bych, že za to celkově může povinná školní četba, zkazila mi sloh. Beletrii jsem neviděla dva roky... A to ještě můžu být ráda, že zatím nemám v každé větě slova "diskurs", "paradigma" a "pensum". Achjo.
To určitě platí dnes, ale když se bavíme třeba o generaci druhé světové války (jako je například zmiňovaná Sávitrí Déví nebo Adolf Hitler), mluvíme o lidech, kteří viděli trpět a umírat lidi v přímém přenosu. Realita jatek pro ně nebyla o nic reálnější než realita bojiště a zbídačených civilistů v rozbombardovaných, vyhládlých městech.
Podle mě je tu příliš mnoho takových případů, abychom to mohli označit za anomálii. Dr. Mengele například vídal utrpení lidí celkem často a zřejmě ho zvlášť nevzrušovalo, ale ve svém jihoamerickém exilu zachránil "tonoucí kravičku" (jak si napsal do deníku) a pak se o ni staral. Nejsem si jistá, zda by se o takových lidech dalo mluvit jako o morálně neintegrálních (resp. nekonsistentních - vrátím se ke svému výrazu ). Přijde mi, že disproporce v soucitu s utrpením různých bytostí je přirozená, jenomže velká část lidstva to má naopak (utrpení člověka = problém, utrpení domácího mazlíčka = problém, utrpení hospodářských zvířat = OK).
Jinak s tou identifikací souhlasím. V případě těch, kterým vadí utrpení zvířat, ale ne lidí, jde nejspíš právě o identifikaci se zvířaty - třeba jako nevinnými, pronásledovanými bytostmi bez falše.
Společnost, která chrání svoje slabé příliš, zdegeneruje také. Viz inkluzivní školství.
„Člověk se nadchne ještě i netečným paprskem nejvzdálenější hvězdy. Proto začíná teorie pohledem k nebi.“
Ludwig Feuerbach, „Podstata člověka"
Příspěvků: 1145
Registrován od: 14. 12. 2015
Hodnocení:
14
(13. 08. 2018, 18:14:50)Grča Napsal(a): Juliana
absolutně nerozporuji faktům, které jsi uvedla. Jen tvrdím, že prostě dáváš inteligenci strašně velkou váhu. Přece rozhodnutí (začali jsme u voleb) člověka nejsou závislá pouze na inteligenci, ovlivňují tě dále zážitky, výchova, také vzdělání, emoce a další maličkosti. Člověk není přece stroj.
Je krásné, že se sám dokážu dopracovat např. k fyzikálním zákonitostem, prakticky je to k ničemu, vzděláním se k výsledku dopracuji za týden, vlastním zkoumáním třeba několik měsíců, vymýšlet vymyšlené je ztráta času, i když jako procvičení mysli nebo zábava to tak špatné není. Mě vyhovuje získávat znalosti právě tou složitější cestou, kdy to sám pochopím, než se jenom naučit aplikovat vzoreček.
Tý móresy jsou právě důsledkem toho, že jim to dovolíme. Jestli budeš mít psa, brzy to poznáš.
Jak jednou začneš obchodovat s Poláky, tak jakákoliv sympatie k tomuto národu rychle vymizí. Jsou to nezkuteční "padouši", všechno naslibují, všechno odkývají. Realita vypadá tak, že z dodaných výrobků je půlka jinak barevná, nepřijde jim to divné, opačně pokud jim něco vyrábíš podle jejich zadání, pošleš jim výkres na odsouhlasení, oni s tím souhlasí, dojde jim výrobek a bez problému řeknou, že to nemá velikost jakou chtěli, protože napsaný průměr 300 mm má být 290 mm. A to není jen s jednou firmou.
adevr
hele, tys došel k závěru, že něco takového schvaluju nebo dokonce provozuju? Nějak mi příjde, že to myslíš na mě, když jsi reagoval na mě ale možná se pletu.
S tím rozhodně souhlasím. Ale mám zato, že čím vyšší inteligence, tím méně se člověk dává ovlivnit nahodilostmi, jako je výchova nebo emoce.
Ano, já vím. Nedoporučuji ti, abys začal znovu objevovat Euklidovy poučky. xD Myslela jsem to jen pro účely téhle (nebo jiné konkrétní) diskuse: vzdělaný člověk není před inteligentním člověkem ve výhodě, protože inteligentní člověk si se svojí inteligencí vystačí a maximálně ji propojí s chvilkou googlení.
Ty móresy jsou důsledkem přirozenosti, která může, ale nemusí dostat průchod. Pes taky přece nedělá nic, k čemu nemá přirozený sklon.
Dobře, díky za tip, vyhnu se veškerému obchodování se svým oblíbeným nárůdkem, aby zůstal i nadále oblíbený.
„Člověk se nadchne ještě i netečným paprskem nejvzdálenější hvězdy. Proto začíná teorie pohledem k nebi.“
Ludwig Feuerbach, „Podstata člověka"
Příspěvků: 300
Registrován od: 15. 08. 2015
Hodnocení:
2
(14. 08. 2018, 22:50:57)Juliana Napsal(a): Za způsob vyjadřování se omlouvám, byla jsem moc unavená na to, abych to napsala srozumitelně.
............
Společnost, která chrání svoje slabé příliš, zdegeneruje také. Viz inkluzivní školství.
Omlouvám se já, měla jsem zřetelněji vyjádřit, že se jedná o lichotku .
Mě se tvůj způsob vyjadřování moc líbí.
Ano, jistě. Přehnané ochranářství zbavuje lidi motivací k vlastní činnorodosti. Otázkou tedy zůstává vždy ta správná míra.
Já osobně se kloním na stranu trochu větší míry ochrany slabších, protože mám pocit, že v současném světě je stále převaha společností, které jsou spíše utiskovatelské. Nicméně je to můj subjektivní názor a někdo jiný to může vidět v jiných souvislostech.
"Všechny zdi, o které si rozbíjím hlavu, jsou v mé hlavě."
zenové rčení
|